Wizytówka Google Moja Firma – 4 tipy


Wizytówka Google Moja Firma to jeden z puzzli marketingowej układanki, który czasem gdzieś się zagubi.. A tak naprawdę jest kluczowym elementem tego obrazka dla firm oferujących swoje usługi! Masz pilną sprawę związaną z naprawą auta, jesteś w mieście oddalonym od swojego ulubionego mechanika o 70 km, gdzie szukasz pomocy!? Wpisujesz frazę “mechanik” do znanej wszystkim wyszukiwarki, zerkasz na dół i widzisz:

– Nazwę firmy
– Specjalizacje 
– Ilość / jakość opinii
– Mapkę pokazującą, że dobry mechanik jest 2.5 km od Ciebie
– Korzyść dla siebie, bo firma dopisała “dojeżdżamy do klienta” (tego właśnie potrzebujesz)
– Godziny otwarcia
– Numer telefonu (jeśli użytkownik wyszukuje na telefonie)

NO BAJA, jest mechanik który spełnia moje kryteria i mnie uratuje!


Poniżej zamieszczam 4 tipy na temat wizytówki Google Moja Firma, które sprawią, że wizytówka będzie atrakcyjna .

1. NAZWA FIRMY 

Co napisać w nazwie by mnie znaleźli?

W nazwie firmy powinniśmy zawrzeć frazę kluczową – taką, która odpowiada naszej specjalizacji, inaczej mówiąc daje jasną odpowiedź na to, w jaki sposób pomożemy naszemu klientowi. Przypuśćmy, że klient szuka mechanika, który dojedzie do klienta i pomoże w miejscu gdzie zepsuło się auto. Świetnie, to moja specjalizacja! W takim wypadku przyda się napisać w tytule

“ Mechanik Samochodowy | firma XXX – dojeżdżamy do klienta!”.

Akurat w taki sposób jeden z moich klientów dotarł do szerszego grona odbiorców:


Jest to wynik za 28 dni, choć i tak najważniejsza zakładka to “aktywność”, a w niej “połączenia”

14 połączeń, 11 usług zrealizowanych z samej wizytówki.. Całkiem fajnie, jak to mówi mój tata “grosz utrącony” 😉

2. ZDJĘCIA

Dlaczego Google zmienia Twoje zdjęcie profilowe na wizytówce firmy?


Wstawić zdjęcia na wizytówkę.. Łatwizna.. Tyle, że Google ich nie pokazuje!. W sensie.. Widzisz je w swoim panelu, ale nie widać ich dla użytkownika, kiedy szuka usług w wyszukiwarce.
Google nie pokazuje, ponieważ posługuje się własnym algorytmem weryfikującym i nie chce aby ktoś wstawiał zdjęcia podrobione, sfałszowane.
Zdjęcie na wizytówke Google “moja firma” powinny spełniać kilka parametrów:

  • Format: JPG lub PNG.
  • Rozmiar: od 10 KB do 5 MB.
  • Zalecana rozdzielczość: 720 x 720 pikseli.
  • Minimalna rozdzielczość: 250 x 250 pikseli.

Do tego, powinny pokazywać rzeczywisty stan rzeczy – im mniej photoshopa tym lepiej.
Dobrze, jak zdjęcie, które ma trafić na okładkę (pierwszy obrazek jaki widzi użytkownik w wyszukiwarce) jest tak wykonane, że dobrze obrazuje w kwadracie jak i w prostokącie, ponieważ będzie wykorzystywane w kilku formatach.


3. PRODUKTY

Google w wyszukiwarce może pokazać firmę na 2 sposoby.
Pierwszy to taki, kiedy użytkownik wpisze frazę ogólną np “mechanik” pojawi mu się lista kilku specjalistów z danymi typu nazwa / adres  / ilość gwiazdek / godziny otwarcia 

Drugi sposób, kiedy użytkownik chce dotrzeć do konkretnej firmy wpisując jej nazwę. Wtedy wyszukiwarka wyświetli wizytówkę w panelu bocznym po prawej stronie. Znajdzie się tam wtedy dużo więcej informacji jak np: przycisk “poproś o wycenę” / PRODUKTY które oferuje firma / krótki opis.

To właśnie w tym drugim sposobie wyświetlania wizytówki są widoczne produkty/usługi, którymi można zwabić klienta – no bo skoro widzi to czego szuka – to jest szczęśliwy!


4. SKRÓCONY LINK


Jeśli Klient skorzystał z Twojej usługi, poproś go o wystawienie pozytywnej opinii – użytkownicy na nich polegają. Link nie powinien być odstraszający, dlatego Google oferuje skracanie linków. Dzięki temu wygląda on w taki sposób:

https://g.page/nazwafirmy

Jak to zrobić – link poniżej:
https://support.google.com/business/answer/7503826?hl=pl

WIZYTÓWKA GOOGLE JEST BEZPŁATNA.
Jeśli jednak chcesz, aby ktoś pomógł Ci przy jej tworzeniu, albo chcesz by lepiej wyglądała – chętnie Ci pomogę
https://charlieweb.pl/cennik/ – zakładka Google “Moja Firma”